jueves, 24 de diciembre de 2009

MCT's NEWS COVERAGE JUST GOT BETTER WITH THE LOS ANGELES TIMES

MCT’s news coverage just got better with the Los Angeles Times

In a continuing effort to make our service a more valuable resource for our customers, the Los Angeles Times' (The Times) award-winning coverage of entertainment, global and national news, as well as its in-depth analysis, will now be offered by MCT.
The recent announcement by the Los Angeles Times-Washington Post News Service to cease operations brings The Times to MCT as one of its premier providers. A world-renowned brand, the Los Angeles Times is known to U.S. and international readers alike for its expert multimedia reporting on film, television, music, Hollywood and celebrity, as well as politics, business, technology, features and sports.
Because of our on-going relationship, we’d like to extend this opportunity for you to receive this new MCT service. Beginning January 1, 2010, The Times content can be delivered through your usual delivery channel and format. An MCT representative will be in touch with additional details.
This will be the first of many communications you’ll receive from us about the Los Angeles Times integration and other MCT news. We’ve also created a webpage that you can bookmark and check frequently for updated information.

LOS ANGELES TIMES SE UNE AL SERVICIO INFORMATIVO DE McCLATCHY-TRIBUNE COMO PROVEEDOR DE MARCA.

LOS ANGELES TIMES SE UNE AL SERVICIO INFORMATIVO DE McCLATCHY-TRIBUNE COMO PROVEEDOR DE MARCA.


Los Angeles Times-Washington Post News Service se Disuelve.

CHICAGO, Octubre 8, 2009 – Los Servicios Informativos de McClatchy-Tribune (MCT), empresa conjunta de las Compañías McClatchy y Tribune, anuncio hace unos días la incorporación de Los Angeles Times (The Times) a los servicios informativos de MCT. Siendo efectiva esta adhesión el 1 de Enero del 2010, cuando el servicio de noticias de Los Angeles Times-Washington Post (LATWP) cesara sus operaciones.

Debido a la cercanía de los servicios informativos de LATWP, Los Angeles Times será uno de los proveedores premiere de MCT’s en entretenimiento multimedia, noticias de negocios, internacionales, nacionales, deportes y tecnología con la mejor cobertura disponible en los Estados Unidos y alrededor del mundo. Este movimiento convertirá a MCT en la empresa líder a nivel mundial en servicios de noticias.

“The Times” periodismo reconocido mundialmente y sus 127 años de historia de excelencia promete a los clientes de MCT el acceso a reportajes de primera mano desde los 13 bureaus internacionales sobre temas acerca de las personalidades de Hollywood, los asuntos en Washington, eventos como los juegos Olímpicos y la Copa del Mundo, junto con noticias e información sobre moda y estilo, salud, viajes y comida.

Contando con contribuciones de mas de 600 contribuidores alrededor del mundo, MCT provee artículos de noticias, historias, fotos, gráficos, ilustraciones, caricaturas, paquetes de contenido temático y productos de paginas completas sobre temas específicos que cuentan con los elementos anteriores listas para ser utilizadas tal cual o editadas según las necesidades de cada usuario. El material de MCT también es producido por su propio staff en los Estados Unidos y en Europa, y utilizado por mas de 1,200 clientes en el medio a nivel nacional e internacionalmente. MCT es uno de los mayores proveedores de servicios de contenido informativo entre los sitios online.

Los productos de MCT son comercializados a nivel internacional por Tribune Media Services (TMS), que es la compañía global del uso de derechos de contenido de Tribune Company.

“Tribune Media Services se esta muy complacida con la oportunidad de tener a una marca reconocida mundialmente como lo es Los Angeles Times y de formar parte de nuestros servicios,” comento David D. Williams, presidente y CEO de Tribune Media Services. “Estamos comprometidos a encontrar formas de hacer de nuestros servicios una fuente mas valiosa para nuestros clientes, y la inclusión de The Times aumenta la profundidad y extensión de cobertura que nosotros ofrecemos.”

“La necesidad por el tipo de contenido de calidad que MCT provee a sus clientes continua creciendo,” comento Gary Pruitt, CEO de la compañía McClatchy. “MCT esta encantada de tener a un experto, ganador de premios entre las organizaciones de noticias como Los Angeles Times que no hará mas que elevar la calidad de nuestros servicios.”

La fecha inicial para la incorporación del contenido de Los Angeles Times esta contemplada para el 1ero de Enero, 2010.

ACERCA DE McCLATCHY COMPANY

McClatchy Company es la tercera compañía de noticias mas grande en los Estados Unidos, con 30 periódicos diarios, aproximadamente 50 periódicos no-diarios, y operaciones de marketing y de correo. McClatchy tambien opera liderando las paginas Web en cada uno de sus mercados lo cual extiende el alcance de su audiencia. Las páginas Web ofrecen a los usuarios noticias comprensibles e información, anunciantes, e-commerce y otros servicios. Junto con sus periódicos y productos directos de mercadotecnia, estas operaciones interactivas hacen de McClatchy la compañía líder en el medio local en cada uno de sus mercados Premium de alto crecimiento. Entre los periódicos que McClatchy posee se incluyen The Miami Herald, The Sacramento Bee, el Fort Worth Star-Telegram, The Kansas City Star, el Charlotte Observer, y The (Raleigh) News & Observer.

McClatchy también posee un portafolio de bienes digitales Premium, incluyendo 14.4% de Career Builder, el mayor sitio online en USA para encontrar trabajo, 25.6% de Classified Ventures, un periódico con sociedad en la industria que ofrece 2 de los Websites de clasificados: la pagina Web de cars.com, y la pagina Web de alquileres, aparments.com y 33.3% de Home Finder, LLC que opera la pagina Web HomeFinder.com McClatchy esta listada en la casa de bolsa de Nueva York con el símbolo MNI.

ACERCA DE TRIBUNE MEDIA SERVICES Y TRIBUNE COMPANY

Tribune Media Services (TMS), una subsidiaria de Tribune Company, es un proveedor líder de información y productos de entreteniendo para medios periodísticos, electrónicos y on-air media en los Estados Unidos e internacionalmente. Distribuye listados de TV y cine y contenido editorial relacionado bajo las marcas de TMS y Zap2it; ofrece comics, caricaturas editoriales, artículos de fondo y columnas de opinión y entrevistas; crea y distribuye una variedad de productos de información online; da derechos de publicación del contenido editorial de periódicos y revistas nacionales; y maneja redes de anunciantes nacionales. TMS también maneja noticias, artículos, gráficos informativos y contenido multimedia a los clientes alrededor del mundo a través del servicio de información de McClatchy-Tribune. Para mayor información visite www.tmsfeatures.com

TRIBUNE es la mayor compañía en este medio cuyos dueños son sus empleados, con negocios operando en editorial, interactivos y radio y televisión. En el área editorial, Tribune cuenta con periódicos lideres como Los Angeles Times, Chicago Tribune, The Baltimore Sun, Sun-Sentinel (en el sur de Florida), Orlando Sentinel, Harford Courant, Morning Call y Daily Press. El grupo de televisoras opera con 23 estaciones de televisión, WGN America televisión en cable nacional, la estación de radio de Chicago WGN-AM y el equipo de baseball de los Chicago Cubs. Websites populares y de noticias complementan al grupo de Tribune y extienden la audiencia nacional de la compañía. En Tribune lo que hacemos lo tomamos seriamente y con un alto grado de orgullo. También valoramos el espíritu creativo y alimentamos una cultura corporativa que no se tome muy en serio a si misma.

LOS ANGELES TIMES JOINS McCLATCHY-TRIBUNE INFORMATION SERVICES AS MARQUE PROVIDER

LOS ANGELES TIMES JOINS McCLATCHY-TRIBUNE INFORMATION SERVICES AS MARQUE PROVIDER


Los Angeles Times-Washington Post News Service To Be Dissolved

CHICAGO, October, 2009—McClatchy-Tribune Information Services (MCT), a joint venture of the McClatchy and Tribune Companies, today announced the incorporation of the Los Angeles Times (The Times) into MCT Information Services. Effective January 1, 2010, the Los Angeles Times-Washington Post News Service (LATWP) will cease operations.

Upon the close of the LATWP News Service, the Los Angeles Times will become one of MCT’s premier providers with some of the best multimedia entertainment, world and national news, business, features, sports and technology coverage available in the United States and abroad. This move will make MCT the world’s leading supplemental news service.

The Times’ world-renowned journalism and 127-year history of excellence promises MCT customers access to first-hand reporting from 13 foreign bureaus, Hollywood, inside Washington’s beltway and next year’s Olympics and World Cup events, alongside fashion and style, health, travel and food news and information.

With contributions from 600-plus contributors worldwide, MCT provides news articles, feature stories, photos, graphics, illustrations, caricatures, themed content packages and paginated products. MCT material is also produced by its own staff in the United States and Europe, and supplied to more than 1,200 media clients across the country and internationally. MCT is a major provider of content to online information services.

MCT products are marketed worldwide by Tribune Media Services (TMS), the global content-licensing unit of Tribune Company.

“Tribune Media Services is pleased with the opportunity to have the Los Angeles Times world-renowned brand become part of our service,” said David D. Williams, president and CEO of Tribune Media Services. “We are committed to finding ways to make the service a more valuable resource for our customers, and the inclusion of The Times increases the depth and breadth of coverage we offer.”

“The need for the type of quality content MCT provides its customers continues to grow,” said Gary Pruitt, CEO for The McClatchy Company. “MCT is delighted to have such an expert, award-winning news organization as the Los Angeles Times enhance our service.”

The initial date for incorporating Los Angeles Times content is scheduled for January 1, 2010.

--more--

About The McClatchy Company

The McClatchy Company is the third largest newspaper company in the United States, with 30 daily newspapers, approximately 50 non-dailies, and direct marketing and direct mail operations. McClatchy also operates leading local websites in each of its markets which extend its audience reach. The websites offer users comprehensive news and information, advertising, e-commerce and other services. Together with its newspapers and direct marketing products, these interactive operations make McClatchy the leading local media company in each of its premium high growth markets. McClatchy-owned newspapers include The Miami Herald, The Sacramento Bee, the Fort Worth Star-Telegram, The Kansas City Star, the Charlotte Observer, and The (Raleigh) News & Observer.

McClatchy also owns a portfolio of premium digital assets, including 14.4% of CareerBuilder, the nation's largest online job site, 25.6% of Classified Ventures, a newspaper industry partnership that offers two of the nation's premier classified websites: the auto website, cars.com, and the rental site, apartments.com and 33.3% of HomeFinder, LLC which operates the real estate website HomeFinder.com. McClatchy is listed on the New York Stock Exchange under the symbol MNI.

About Tribune Media Services and Tribune Company

Tribune Media Services (TMS), a subsidiary of Tribune Company, is a leading provider of information and entertainment products for print, electronic and on-air media in the United States and abroad. It distributes TV and movie listings and related editorial content under the TMS and Zap2it brands; syndicates comics, editorial cartoons, features and opinion columns; creates and distributes a variety of online information products; licenses editorial content from national periodicals; and manages national advertising networks. TMS also markets news, features, information graphics and multimedia content to media clients around the world through the McClatchy-Tribune Information Services. For more information, visit www.tmsfeatures.com.

TRIBUNE is America’s largest employee-owned media company, operating businesses in publishing, interactive and broadcasting. In publishing, Tribune’s leading daily newspapers include the Los Angeles Times, Chicago Tribune, The Baltimore Sun, Sun-Sentinel (South Florida), Orlando Sentinel, Hartford Courant, Morning Call and Daily Press. The company’s broadcasting group operates 23 television stations, WGN America on national cable, Chicago’s WGN-AM and the Chicago Cubs baseball team. Popular news and information websites complement Tribune’s print and broadcast properties and extend the company’s nationwide audience. At Tribune we take what we do seriously and with a great deal of pride. We also value the creative spirit and nurture a corporate culture that doesn’t take itself too seriously.

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For more information, contact:

Rossana Badillo M.
Ph: +1316 665 6387
rbadillo@tribune.com

martes, 22 de diciembre de 2009

PARENTHOOD'S A REAL SCREAM

(NOTICE: Tribune Media Services is offering a rotating package of pop-culture columns from a group of writers that includes Dan Neil, Mark Bazer, Mitch Albom and Ana Veciana-Suarez. This week's column is from Ana Veciana-Suarez.


Parenthood's a Real Scream

By Ana Veciana-Suarez, Tribune Media Services
Pop Culture Package
Word Count: 549

OK, I'll fess up. I have screamed at my kids. I have screamed out of frustration. I have screamed because they should know better. I have screamed when I've been rushed, overwhelmed, anxious, or because I've just plain had it with their boorish behavior.

This doesn't happen often -- and less so now that they're older -- but it has occurred often enough for me to recognize that they, perhaps more than anyone else, know how to push my buttons.

Am I overcome with guilt? Not one bit. And I doubt their delicate psyches have been irretrievably damaged by my shouting. Then again, MY psyche -- not to mention my throat -- may need some repair.

It turns out that yelling at offspring is the latest guilt-inducer for parents. A recent New York Times article declared shouting the new spanking -- and we know what kind of reputation buttocks swatters have.

"As parents understand that it's not socially acceptable to spank children, they are at a loss for what they can do," Amy McCready, founder of Positive Parenting Solutions, told The Times. "They resort to reminding, nagging, timeout, counting 1-2-3 and quickly realize that those strategies don't work to change behavior."In the absence of tools that really work, they feel frustrated and angry and raise their voice. They feel guilty afterward, and the whole cycle begins again."

In our confessional culture, yelling is now a juicy parental tell-all. One mommy blogger cited in the Times story admitted that shouting at her kids is like revealing a dark family secret. Wow. If that's her idea of a dark secret, she has one dull family.

Three writers who commissioned a survey to determine sources of parental guilt report that two-thirds of respondents put yelling at the top of the list.

I'm surprised. In my own quick and unscientific survey, not a single shouting mom or dad reported being overcome with guilt. Sure, they weren't happy about losing their cool, but these are older parents, veterans who can see the longitudinal results of their actions. Time and distance have allowed them to see the proverbial forest for the trees.

"They deserved it," one friend told me. "Every single decibel."

Whether they admit it or not, most parents yell at their kids. Anyone who has spent a few days with a 2-year-old or a lifetime with a teenager knows that such outbursts, however embarrassing, are almost inevitable. A 2003 study found that 88 percent of families acknowledged screaming at the kids at least once during the previous year. The other 12 percent, I suspect, were lying.

Child psychologists say yelling should be avoided. "It is a risk factor for a family," a University of Connecticut professor told the Times.

True, done indiscriminately and frequently, it can be hurtful. The trick is to keep shouting to a minimum. An occasional, well-timed scream -- like a pinch to the back of the arm, my mother's favorite technique -- can be highly effective. It means business. It sets boundaries.

With four of my five children out of the house, my yelling days are pretty much over, but I still, on occasion, in a very loud voice, let loose with a "You did WHAT?" It stops them in their tracks every time.

(c) 2009, The Miami Herald Distributed by Tribune Media Services, Inc.

REBALANCEANDO LA ECONOMIA GLOBAL: CHINA DEBE PERMITIR EL AUMENTO DE SU DIVISA, EUA DEBE FORTALECER SUS AHORROS.

Rebalanceando la Economía Global: China debe Permitir el aumento de su Divisa, EUA Debe Fortalecer sus Ahorros.




Por Dominique Strauss-Kahn
Global Viewpoint - Spanish
Word Count: 730

Dominique Strauss-Kahn es director administrativo del Fondo Monetario Internacional. Este comentario fue adaptado de un discurso que pronunció en Beijing el 16 de noviembre en el Foro Financiero Internacional.

BEIJING - El papel de China en el debate de política internacional ha estado aumentado a la par de su creciente economía. Como miembro clave del G-20, China ayuda a elaborar prioridades de política global para el futuro, y diseñar soluciones para los problemas globales.
¿Cuáles son los principales retos para el mundo al iniciar la emergencia de la crisis global? ¿Qué puede hacer China?

La economía global parece haber por fin dado vuelta a la página. La recuperación es dispareja y no es todavía autosustentable, pero muchas economías emergentes -- especialmente en Asia -- están girando con fuerza. De hecho, en China, proyectamos un crecimiento del 8.5% para 2009 y 9% para 2010.

Aunque el panorama global ha agraciadamente mejorado, todavía enfrentamos considerables retos de política. El principal riesgo es un retiro prematuro de la política de estímulos. Aunque es prudente planear "estrategias de salida," los tomadores de decisiones deben conservar las políticas de apoyo activas hasta que la recuperación se establezca firmemente, y particularmente hasta que existan condiciones para que disminuya el desempleo.

En China, el compromiso del gobierno por mantener un estímulo fiscal en 2010 será importante para sostener el crecimiento. Como también reconoce el gobierno, sin embargo, ha llegado la hora de comenzar a disminuir el muy rápido ritmo de crecimiento, que da cabida a riesgos de sobreinversión, sobrecapacidad y ultimadamente malos créditos.

Con la emergencia de la recuperación, un reto de medio plazo para la economía global es cómo alcanzar una distribución más estable de la demanda entre las economías-. Este es el reto de lo que hemos dado en llamar el rebalanceo de la economía global.

En el camino hacia la crisis, los desequilibrios globales se ampliaron considerablemente. Ya que dieron cabida a la preocupación de un ajuste desordenado, estos desequilibrios han sido la fuente de preocupación para los tomadores de decisiones. Y aunque los desequilibrios globales han disminuido durante la crisis, siguen siendo grandes y podrían ampliarse una vez más al normalizarse la economía global.
¿Qué pueden hacer las economías que están en el centro de estos desequilibrios -- China y Estados Unidos?

En las economías que han acumulado grandes déficits en su cuenta corriente, el ahorro nacional necesitará aumentar. En muchas de estas economías, incluyendo a Estados Unidos, la consolidación fiscal debe ser una prioridad. Y aquellas que han experimentado caídas en los precios de sus activos, la reparación del sector financiero será esencial para una recuperación duradera.

Por otro lado, en las economías que han acumulado grandes superávits en las cuentas corrientes, la demanda doméstica necesita fortalecerse. En las economías del área europea y en Japón, la competencia en los mercados de producción y laboral debe aumentar. Y en el Asia emergente, reequilibrar significa incrementar la demanda doméstica -- la inversión en muchos países y en China, un énfasis en el consumo privado.

El liderazgo de China ha articulado ya una clara visión de cómo aumentar el consumo privado. El gasto de consumo está creciendo más rápidamente que la economía en general. Además, como observó recientemente el presidente Hu Jintao, China dará nuevos pasos para aumentar el gasto doméstico -- y reducir la dependencia de las exportaciones -- en el período futuro.

Ya se está haciendo mucho. Por ejemplo, la atrevida nueva iniciativa para proveer un cuidado médico de calidad a la mayor parte del pueblo de China. La reforma del sistema rural de pensiones también avanza. Pero puede hacerse más para asegurar un cambio duradero y estructural hacia el consumo, expandiendo el alcance de las políticas sociales, avanzando en la reforma del sector financiero y emprendiendo las reformas al gobierno corporativo.

Una divisa más fuerte es parte del paquete de reformas necesarias. Permitir que el renminbi u otras divisas asiáticas se eleven ayudaría a incrementar el poder de compra de los hogares, elevar la participación de la mano de obra en el ingreso y proveer los incentivos correctos para reorientar la inversión.

Al final del día, una más alta demanda doméstica china, junto con un mayor ahorro en EUA, ayudará a rebalancear la demanda mundial y asegurar una economía más sana para todos nosotros.
(c) 2009 Global Viewpoint Network/Tribune Media Services